Pozycjonowanie stron WWW - podstawowe etapy
Technologie

Pozycjonowanie stron WWW – podstawowe etapy

Każda strona internetowa wymaga pozycjonowania – tylko wtedy będzie pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania. A jak pokazuje wiele statystyk tylko początkowe miejsca w wyszukiwarce gwarantują zwiększony ruch i co za tym idzie – większą ilość potencjalnych klientów i większy zysk.

Dlatego też tak istotne jest to, aby pozycjonowanie stron internetowych było wykonywane w sposób profesjonalny i zgodny z podstawowymi zasadami. Jak zatem powinien wyglądać taki proces? Oto kilka podstawowych zasad.

Analiza strony i opracowywania strategii

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu strony internetowej powinno być jej dokładne przeanalizowanie. Takie działania pozwolą na sprawdzenie mocnych i słabych stron danej witryny oraz opracowanie odpowiedniej strategii w celu zwiększenia jej widoczności. Natomiast sama strategia powinna dotyczyć poprawy użyteczności i funkcjonalności.

Dodatkowo powinna zawierać konkretne działania, słowa kluczowe oraz terminarz prac. Co ważne – ponieważ każda witryna ma inną specyfikę cel i odbiorców, to powinna być ustalana bardzo indywidualnie. 

Tworzenia wartościowego contentu

Właściwe pozycjonowanie stron WWW to przede wszystkim poszukiwanie odpowiednich słów kluczowych (czyli takich, które najlepiej określają daną witrynę) oraz tworzenie wartościowych treści. Co warte podkreślenia – zastosowany content musi być ciekawy, wyczerpujący i przede wszystkim unikalny

Optymalizacja strony internetowej

Profesjonalne pozycjonowanie WWW wymaga optymalizacji strony internetowej. Taka optymalizacja to analiza kodu i struktury strony, sprawdzenie tytułu, nagłówków i opisu strony w HTML czy zabezpieczenie witryny. Dodatkowo na tym etapie należy sprawdzić szybkość ładowania strony oraz zadbanie o jej prawidłowe wyświetlanie na wszystkich urządzeniach.  

Końcowym etapem pozycjonowania stron internetowych jest linkbuilding, czyli pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących na daną witrynę ze stron zewnętrznych oraz budowanie rozpoznawalności marki. Konieczne jest także sprawdzenie skuteczności podjętych działań i ich ewentualne zmodyfikowanie.