Podstawowe rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod reklamy w sieci. Zapewnia nie tylko lepszą widoczność w wyszukiwarce, a co za tym idzie – także zwiększenie ruchu i tym samym wyższe zyski. Ale też większe zaufanie do marki, możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej oraz rozwój firmy.

Nie dziwi zatem fakt, iż to narzędzie jest bardzo popularne – i to zarówno wśród dużych, jak i zdecydowanie mniejszych podmiotów gospodarczych. Jednak decydując się na pozycjonowanie WWW warto pamiętać o tym, iż może być ono bardzo zróżnicowane. Istnieje kilka podstawowych rodzajów pozycjonowania.

Pozycjonowanie szerokie – long tail

Szerokie pozycjonowanie stron to szansa na dotarcie do potencjalnych klientów w całej Polsce. Ten typ pozycjonowania bazuje głównie na ogólnych frazach i jest wspierany przez działania dodatkowe (na przykład działalność w mediach społecznościowych czy content marketing).

Pozycjonowanie regionalna i lokalne

Pozycjonowanie stron WWW w sposób lokalny jest przeznaczone głównie dla tych podmiotów, które swoją działalność prowadzą w określonym regionie. W tym przypadku frazy pozycjonujące wskazują daną lokalizację. I co ważne – strona wyświetla się także na frazy ogólne, ale przede wszystkim użytkownikom z konkretnej okolicy. Pozycjonowanie regionalne ma duże znaczenie w rozwoju biznesu lokalnego.

Pozycjonowanie stron mobilnych

Pozycjonowanie mobilne jest wykonywane zwłaszcza z myślą o użytkownikach tabletów i smartfonów. Jest to niezwykle ważny typ pozycjonowania, gdyż sposób wyświetlania i działania stron internetowych na urządzeniach mobilnych jest zupełnie inny niż na komputerach stacjonarnych.

Strony internetowe mogą być pozycjonowane w bardzo różnorodny sposób. W tym przypadku rodzaj pozycjonowania najlepiej dostosować do specyfiki danej firmy, jej profilu i działalności oraz odbiorców docelowych. Dobrze dobrane pozycjonowanie będzie skuteczne i efektywne.